Iratkozzon fel hírlevelünkre!
A Die Zeit nagy riportot közölt a lap szerint a szélsőjobbra tolódó Magyarországról
Magyarországon nincs társadalmi konszenzus a szélsőjobboldallal szemben. Miközben a szélsőségesek és a konzervatív többség között elmosódnak a határok, az ország egyre mélyebbre süllyed. Az államcsőddel fenyegető helyzet közepette az egyre hangosabb szélsőjobb "cigányokat, zsidókat és idegenszívűeket" támad meg - olvasható a Die Zeit című tekintélyes hamburgi hetilap legújabb számában megjelent egész kolumnás riportban.
"A fasiszták zászlaja alatt" című írás szerzője a magyarországi helyzetet a többi között azzal a történettel jellemzi, amikor a Tamás Gáspár Miklóst, a jól ismert zsidó származású értelmiségit a Magyar Gárda egyik felvonuló egysége élén masírozó szakaszvezető ordítva úgy köszöntötte az utcán: Heil Hitler, Tamás úr. Hogy van?
A Die Zeit cikkét jegyző Christian Schmidt-Häuer szerint a német közvéleményben élő Magyarország legendákból (értsd gulyásszocializmus és 1989-es határnyitás) mára semmi sem maradt. A szélsőjobboldal társadalmi előretörésének okai azonban nemcsak az államcsőddel fenyegető helyzetben és a gazdasági visszaesésben keresendőek.
A történelmi manipuláció is komoly szerepet játszik, amely a lakosság jelentős részét az első világháborút követő korszak hamis mítoszaiba vezeti vissza. A Horthy-korszakban, a trianoni traumát követően alakult ki a népnemzeti magyarság ideológiája, a liberálisokat és a kommunistákat minden rossz okozóiként, a zsidókat pedig a magyar kultúra fő veszélyeztetőiként bélyegezték meg.
- Németországban Esterházyt, Nádast és Dalost ismerik, tisztelik, ők azonban egy "lejárt kultúrához" tartoznak. Az etnikai legendák között élő mai generációk úgy gondolják, hogy Trianon tavaly történt és azért is a volt szocialista kormányfő, Gyurcsány Ferenc a felelős - idézi a Die Zeit az ismert közgazdászt, Lengyel Lászlót.
A riport szerint míg Nyugat-Európa legtöbb országában civil kezdeményezések és a törvényi szabályozások karanténban tartják a szélsőjobboldalt, Magyarországon nincsenek szervezett tüntetések és demokratikus konszenzus sem létezik. Miközben a szélsőjobboldal és a konzervatív többség között a nacionalista-rasszista mocsárban eltűnnek a határok, a következő választáson kétharmados parlamenti többségre számító populista ellenzéki vezető, Orbán Viktor az elmúlt években a polgárokat a parlament ellenében játszotta ki, hogy az utca segítségével jusson hatalomra.
Sok pap és lelkész is csatlakozott hozzá, ugyanakkor egyetlen törvény sem bünteti a gyűlöletbeszédet, mert az alkotmányban 1989 után a szólásszabadságot az emberi méltóság védelme fölé helyezték.
Példaként Schmidt-Häuer felidézi, hogy április 18-án, egy nappal a holokauszt-emléknap előtt a Magyar Gárda a budapesti német követséghez vonult, az egyik legnagyobb transzparensen az auschwitzi tábor kapujának hírhedt feliratát átíró "Az igazság szabaddá tesz!" felirat volt olvasható és a felolvasott petíció pedig arra futott ki, hogy a holokausztból semmi sem igaz.
A romákat Indiába visszaküldeni, a Trianonban elvesztett területeket visszaszerezni akaró Magyar Gárda még sok, alapjában idegenellenesen gondolkodó embert még visszariaszt, nekik viszont a gárda anyapártja, a Jobbik kínálja magát.
A Die Zeit szerzője beszámol arról, hogy a Jobbik EP-listavezetőjének érdi gyűlésén felvonultak a Gój Motorosok (ezt ők cáfolják), Morvai Krisztina pedig - aki azt követően szítja az antiszemitizmust, hogy a szociálliberális kormány 2004-ben nem jelölte újra az ENSZ női jogokkal foglalkozó bizottságában - a magyarságot a sátán megjelenéseivel szembeni küzdelemre buzdítja. Az is sokat mondó, hogy az Európai Parlamentbe igyekvő Jobbik aktivistái Horthy Miklós képét ábrázoló pólókat árusítanak.
Vásárhelyi Mária szociológus szerint sok magyar polgárjognak tekinti az idegenellenes beállítottságot, a szélsőséges megnyilvánulások pedig szalonképesek lettek. Miközben a szocialista párt az üzletben érdekelt szerencselovagok túsza lett, a Sarkozy, Berlusconi, Kaczynski és Horthy keverékeként jellemzett Orbán semmilyen eszköztől sem riad vissza.
A 2006-os önkormányzati választásokon a Fidesz a Jobbikkal indított közös jelölteket. Az egykori szabadgondolkodó újabban a szabadságnál magasabb rendre esküszik, s felelősségre vonással fenyegetette meg az országot romokba döntő szocialista politikusokat. Ugyanakkor hatalomra kerülve nem lenne más választása, mint a Bajnai-kormányéhoz hasonló takarékossági programot végrehajtani.
Ami a szélsőjobboldalt illeti, Orbán Horthyhoz hasonlóan két pofont osztana ki nekik, s haza küldené őket. - Bárcsak Magyarország tragikus múltja és jelenét ilyen egyszerűen fel lehetne dolgozni - írja a cikk szerzője, felidézve, hogy a Horthy bukása után hatalomra került nyilaskeresztesek azon piros-fehér csíkos Árpád-sávos zászlók alatt deportáltak, illetve gyilkoltak meg 437 ezer zsidót, amely lobogók ma a (szélső)jobb tüntetésein lobognak.
'Magyarországon semmi sem változott'
Magyarországon olyan gyakran gyorsan és könnyen ejtik ki a "hazaáruló" szót, mint a kapuccsínót. Korábban nem szívesen hallgattam meg, ha folyamatosan párhuzamokat vontak a mostani és az 1930-as ek közötti magyarországi állapotok között, de fokozatosan változik a véleményem - idézte Esterházy Pétert a Frankfurter Allgeimene Zeitung (FAZ) abban a budapesti riportban, amelyet április közepén közölt a napilap.
Az írásnak némi aktualitást ad újra, hogy a Magyar Hírlap az érettségit követő gyalázkodásának második részében címlapon hirdette, hogy Esterházy és Nádas Magyarországot kritizálta a tekintélyes konzervatív (!) lapban. A Spiró Györgyöt és Kertész Imrét is megtámadó Hírlap elfelejtette közölni, hogy mikor is jelent meg a kérdéses cikk (hetekkel az érettségi előtt). Berlini tudósítónk a tisztánlátás kedvéért most ismerteti a Bayer & Co. által kifogásolt írást.
A Németországban nagy elismertségnek örvendő író, Nádas Péter arról beszélt, hogy Magyarországon most bosszulják meg magukat az elmúlt húsz év mulasztásai. Magyarország a régi struktúrákban él, a pártok felett nincs semmilyen ellenőrzés, és nem létezik középosztály sem. Egyetlen felelősség létezik, hogy az ember minél többet összehozzon maga és a családja számára - mondja a "szétlopott intézmények országának" nevezett Magyarországról Nádas.
Esterházy a gazdasági nehézségek miatt megugrott, sok embert ellehetetlenítő devizahitel-törlesztési részletek kapcsán úgy fogalmazott: a magyarok nagyon tanulatlanok a pénzügyekben, nem látják vagy nem akarják látni a kockázatokat. Amikor pedig azt hallották, hogy Nyugaton a demokrácia helyett a pénz uralkodik, azt mondták: inkább a pénz, mint azok a disznók, akiket évtizedekig el kellett viselnünk.
A konzervatív lap úgy látja: Nádas sokkal pesszimistább Esterházynál, jobban aggasztják a szélsőjobboldal befolyása és a Magyar Gárda fellépései. Esterházy a Magyar Gárdát riasztónak és nevetségesnek gondolja. Az újfasiszta jelszavaknál sokkal jobban felháborítja az, hogy Orbán Viktor nyilvánosan olyan emberek oldalán mutatkozik, akiknek beszédei és írásai a Der Stürmerre (1923-ban alapított náci szellemiségű antiszemita hetilap - a tud. megj.) emlékezetnek.
Gyurcsány Ferenc kormányfő lemondásában és utódlásában mindkét író a régi struktúrákat, az egykori MSZMP Politikai Bizottságára emlékeztető megoldásokat látja visszaköszönni. A magyarok változatlanul ellenségnek tekintik az államot és a kormányt, de ugyanakkor egy atyáskodó-gondoskodó és erős államra is vágynak. Egyre erőteljesebbek a rendet akaró hangok is, s ez egyáltalán nem vidám dolog - olvasható a FAZ cikkében.
Dési András, Berlin| NOL| 2009. május 11.
_______________________________________
kommentek:
zerohunter | 2009. május 11. | 11:48:54
Nem tudom mit rinyálnak rajtunk a németek! Pont, hogy ők terjesztették el a náci ideologiát a világban! Emellett nézzenek szét maguk körül, náluk is ugyanígy menetelnek a kemény gyerekek!
A másik meg az, hogyha a nyugat nem zsákmányolna ki minket, akkor mi is gazdagodhatnánk és akkor nem lennének ilyen problémák!
hashish | 2009. május 11. | 11:44:30
Ez a cikk politikai megrendelésre készült. Nem egy ilyen ügy volt. Ha a baloldal bajban volt, mindig elővette a szélsőjobb témát, gondolok pl. a zámolyi romák ügyére, azóta milyen nagy a csend ebben is.
Félre lehet vezetni az átlag magyart Emlékezzetek hogy a jobboldali kormányzás ideje alatt hogy szétverték a náci tüntetéseket (vér és becsület), míg a baloldali estén grasszálhattak és szörnyülködhettek a magyar emberek náci beállítottságán. Lehetett pocskondiázni.Mint most is, legalább ne a választási vereségről beszéljenek az emberk. Azt hiszitek az időzítés is véletlen.
csillaga | 2009. május 11. | 11:32:46
Korrektebben:
.
"Ha valamiben 5% igazság van, érdemes arra, hogy odafigyeljünk rá." (Sztálin )
.
E cikkben v.sz van legalább 7.
Pl.:
"Ugyanakkor hatalomra kerülve nem lenne más választása, mint a Bajnai-kormányéhoz hasonló takarékossági programot végrehajtani. " (Orbánnak )
csillaga | 2009. május 11. | 10:59:37
"Ha valamiben 5% igazság van, érdemes arra, hogy odafigyeljünk rá. (Sztálin )
.
E cikkeben v.sz van legalább 6 van.
Pl. :
"Ugyanakkor hatalomra kerülve nem lenne más választása, mint a Bajnai-kormányéhoz hasonló takarékossági programot végrehajtani. " (Orbánnak )
Ámbra | 2009. május 11. | 10:53:10
Kedves autopia, én is elolvastam a cikkeket, sőt, én itt is élek Magyarországon. És meg kell mondani őszintén, hogy sokat ártanak az olyan félinformációkkal, összemosással, MSZP-s sugallatoktól félvakon megírt, tudatlanságtól sugárzó cikkek, mint ezek. Persze te csak a Fideszre tudsz gondolni, ezt megértem, nektek csak ennyi megy. A helyzet viszont az, hogy a nem keveset erősödött szélsőjobboldal az MSZP-nek köszönheti ezt az erősödést. Ezért talán a szélsőjobb erősödéséért sokat tevő Gyurcsánynak és a jelenlegi MSZP-s és SZDSZ-es vezetésnek kellene elhatárolódnia végre a nácizmust gerkesztő politikájától, politikustársaitól.
autopia | 2009. május 11. | 10:26:58
Elovastam a Die Zeit cikket es az FAZ-cikket is eredetiben (es egeszeben), es sajnos azt kell mondanom: sok igazsag van bennük.
Nagyon gondosan olvastam (rament a hetvegem...).
- mindket cikk vadolja mindket oldalt.
Kedves baloldali baratainknak itt az összefoglalas: " a szocialista párt az üzletben érdekelt szerencselovagok túsza lett", a FIDESz-nek pedig: populista...
Az, hogy ki fog most nyerni, mar nem kerdes. A FIDESz-töl viszont meg kell(-ene)követelni: hatarolodjon el, - es ne csak szavakban - a Jobbiktol. Lehet követelni, mert szerintem mar nekik is kinos ez. Ha Orban erre nem kepes, lehet mas vezert valasztani. A FIDESzt mar csak Orban tudja elsüllyeszteni, ne tegye mar...!
Es megegy dolog, amire egy nemet ismerösöm hivta fel a figyelmemet (miutan megkertem, ö is olvassa el ezeket a cikkeket): a regi, azaz a barna es vörös mocsokkal valo egyuttmüködest a szocialistak vezettek be es tettek szalonkepesse. Mar Horn Gyula alatt, de aztan ez csak ment tovabb, pl. az unokahug - es hazug allitasai - 56-rol... .Ez is sulyos, es ök meg raadasul kormanyon is vannak...
Walden | 2009. május 11. | 09:37:29
vakablak | 2009. május 10. | 21:25:53
Kedves vakablak, attól tartok, a kutya nem az alanyi és tárgyas ragozás különbségében, hanem az ikes igék ragozásában van elásva. Tehát a példádban az "éljen és virágozzék" kifejezésben azért nem létezik *éljék alak, mert az "él" nem ikes ige. Hasonlóképpen mivel a "toporog" ige sem ikes ike, *toporogjék alak sem létezik, legfeljebb tréfás szóleleményként.
Walden | 2009. május 11. | 09:13:56
szegfuszeg | 2009. május 10. | 22:26:11
"Walden: a jogrendszer nem a kormanyzo partot szolgalja, sajnalom, ha eddig nem vetted eszre."
Nem tudom, én vagyok-e az a Walden, akinek intő egysorosodat szántad. A nick stimmel, a nekem tulajdonított gondolat azonban idegen tőlem. Én ilyet le nem írtam, nem utaltam rá és nem is gondoltam. Késő volt már, amikor a kommentedet írtad, a betűk bizonyára nem álltak össze szavakká nálad. Viszont így elég nehéz vitatkozni bármiről is, ha a vitapartner nem érti, legalább nagy vonalakban, mit mond a másik.
Nemcsak észrevettem, hanem merem remélni, hogy a jogrend nem a kormányzó pártot szolgálja (még akkor sem, ha a kormányzat a rendőrséget rendre a saját védelmére használja, mint például abban a veszedelmes tömegtüntetésben, ahol csak egy sün segíthetett).
Csak arra próbáltam utalni szerényen, hogy a kormányzatot nagyon is terheli a felelősség azért, hogy ma fasiszta, félfasiszta vagy annak látszó alakulatok masíroznak az utcán. Ha van jog és van rendőrség, akkor azt a kormányzatnak kötelessége felhasználni arra, hogy megvédje...nem magát, ó nem. Bennünket! Téged és engem és a többi alig tízmillió magyart. Ha a kormányzat ezt elmulasztja, vagy helytelenül használja a rendelkezésére álló eszközöket, akkor nem alkalmas arra, hogy kormányozzon. Nagyjából ez volt a lényege a hozzászólásomnak.
A "fasizmus elleni harchoz" ugyanis édeskevés az, hogy a végrehajtó hatalom első embere odaáll egy antifasiszta tüntetés élére. A részéről ennél azért többre lett volna szükség, ugye.
Kovácsné | 2009. május 11. | 07:50:28
bo56, megint elengetél egy antiszemita lózungot !
netanyó | 2009. május 11. | 07:05:34
A Magyar Gárda plagizált. Az eredeti, az auschwitzi tábor kapujának hírhedt feliratát átíró Orbán Viktor volt: Az igazság szabaddá tesz http://orbanviktor.hu/irasok_list.php?item=4
vydio | 2009. május 11. | 03:52:42
Messziről jobban lát az ember.Nem létezik,hogy nem érzik az emberek,hogy mi minden változott és változik meg ebben az országban.Magukat mértékadó értelmiséginek tartó,hatalom ,-és pozícióéhes fenevadak tülekednek,mindegy milyen áron de tündökölni,uralkodni akarva.Sokáig nem értettem,hogy hogy lehetett egy társadalomban üldözni,kitaszítani,megsemmisíteni embereket.Ma egyre inkább nincs kérdésem.Egy országban mindig az történik,amit megengednek az emberek.S ha ez az általuk elképzelt szabadság,ha rajtuk is átgázolnak,nem kell panaszkodni.
bo-56 | 2009. május 11. | 02:38:52
Die Zeit
"Die Zeit" mit Südtirol-Beilage
Erscheinungsdatum: 13. März 2008
Druckauflage: 578.400 Exemplare
Reichweite: ca. 2,1 Mio. Leser
Azért hasznos volt az előbbi tévedés is: az FAZ-vel legalábbis egy kategória.
bo-56 | 2009. május 11. | 02:33:22
... és nem a Die Zeit :(
bo-56 | 2009. május 11. | 02:32:24
Hoppá, figyelmetlen voltam. Persze hogy az "auflagenstärkste Tageszeitung der Welt" nem a Die Welt. Azért még utánanézek a Die Weltnek.
bo-56 | 2009. május 11. | 02:24:58
kételkedő, saját szavaidban kételkedhetsz.
"Die größte überregionale Tagesszeitung Deutschlands, die BILD, kommt auf eine durchschnittlich verkaufte Auflage von rund 3,7 Millionen Exemplaren. Die Süddeutsche Zeitung bringt es samstags auf eine Druckauflage von 694.102 und auf eine verkaufte Auflage von 548.055 Exemplaren. Die Frankfurter Allgemeine Zeitung verkauft samstags 426.677 Exemplare bei einer Druckauflage von 575.508 Exemplaren (alle Zahlen: 1. Quartal 2005).. Doch diese Zahlen verblassen gegen die auflagenstärkste Tageszeitung der Welt. Diese ist in Japan erhältlich und erscheint in einer Auflage von sagenhaften 12,11 Millionen."
Ja, hogy senki se olvassa a Die Zeitet?
katmandu | 2009. május 11. | 01:55:08
T. NOL Szerkesztőség, Moderátor!
Tekintettel arra, mivel kérdésemre ez idáig választ nem kaptam Önöktől, az írásomat nem törölték, mind ezek alapján az alábbi következtetést vonom le.
Kérdésként tettem fel Önöknek, " igazmondás alól felmentést kaptak? "
Nem tartom valószínűnek, az Önök éber tekintete figyelmen kívül hagy egy ilyen kínos és kellemetlen kérdést.
Különösen azért, mert az objektivitás az igazmondás nem csak a sajtó erénye, de kötelessége is, lenne!
A konzekvenciák levonása után azt a következtetést vontam le, a NOL a Népszabadság lappal együtt távol áll az igazságtó és az objektivitástól.
Cikkeit szájízre jelenteti meg, ami kevés, vagy semmi valóságtartalmat nem képvisel. Fő profilja az " ellenség " lejáratása a szándékos, pánik keltés és a provokatív írások megjelenítése. Képtelen elviselni az igazságot, vagy a kritikus bírálatot.
Nincsenek kétségeim afelől, hogy a másodszor elküldött kommentet is törölni fogják, ami bizonyítja az általam leírtakat.
Üdvözlettel, további éber, szép éjszakát kívánok.
kételkedö | 2009. május 11. | 01:05:25
- komment törölve -
s_th | 2009. május 10. | 23:37:59
Az elhangzott többször is, hogy Pécsen Szili vesztett, de az nem, hogy ki nyert. Tudom, hogy ez ma már zsebpénznek számít politikusi berkekben, de hol a 200 millió, Páva úr?
vakablak | 2009. május 10. | 23:12:29
barany | 2009. május 10. | 23:03:36
Köszönöm, ez rendes tőled.
vakablak | 2009. május 10. | 23:10:37
barany: sosem voltam szomorkodós típus, így bár a vígasztalás gesztusát köszönöm, valójában semmi szükség rá. Az emberek olyanok, hogy időnként jól elkúrják. A politika pedig különösen olyan: előbb-utóbb minden kormány elkúrja, és úgy fejezi be, hogy emiatt a választók megvonják tőle a bizalmat. Ha azt hiszed, hogy mostantól már csak Fidesz lesz hatalmon, amíg ki nem huny a nap, akkor nagyon tévedsz. A Fidesz is el fogja kúrni így vagy úgy, ez csak idő kérdése. És ennek nem az lesz az oka, hogy a Fidesz annyival rosszabb és alkalmatlanabb párt lenne, mint a többi, hanem az, hogy a demokrácia - szerencsére - olyan, hogy előbb-utóbb mindenkit leváltanak. A leváltás mindenkori okát - mert ok mindig van és mindig lesz - nevezzük egyszerűen "elkúrásnak". Örök boldogtalan, aki ezt nem képes elfogadni.
barany | 2009. május 10. | 23:03:36
Vakablak, sokat szidtalak. De a "vakablak | 2009. május 10. | 21:25:53" alatti bejegyzésed nyelvtani okfejtése imponáló. Fogadd elismerésem!
barany | 2009. május 10. | 22:53:03
Vakablak! Vigasztaljon, hogy nem Te vagy az egyetlen elkúró.
barany | 2009. május 10. | 22:50:58
"Sajnos meg kell barátkozni a gondolattal, hogy ti egy balkáni csürhe vagytok.
Az ország lakosságának min. 85 százaléka az.
Így aztán ne keresd te csak a kormány felelőségét, a saját felelőségedet keresd!
Mint minden balkáni csürhe, mindent egyedül, egymás ellen csináltok, csak beszarni szartok be közösen.
Te beszarsz, mert ahelyett, hogy tennél a cikkben írottak ellen valamit, még itt sem emeled fel a szavad a náci kancsócskák ellen, hanem hülyeségeket firkálsz össze vissza!" -írja ejnye ejnye és még tovább gyaláz bennünket.
Ha most azt írom, hogy szerencsétlen flótás, akkor valószínűleg kitörlik a hozzászólásomat. Pedig a sok rágalom, amit a magyar népre összehordott (haragszik, mert a népet nem tudja -mert nem lehet- leváltani, amint a „magafajták” ikonja Brecht, annak idején már megállapította), erősebb szavakat is megérdemelne. De inkább a szánalom a helyénvaló vele kapcsolatban. Hiszen csak mosolyogni lehet azon, hogy elvárná: egységesen ugorjunk, hogy eleget tegyünk egy elfogult emberek által, itthonról sugalmazott, tendenciózus cikk felszólításainak. Ugyan már!
(Felelősség két s-sel írandó.)
vakablak | 2009. május 10. | 22:30:48
NETEGEZZ | 2009. május 10. | 22:08:24
"Aki a vakablakon át nézi a világot, az nem lát semmit."
Mégiscsak az ösztöneimre kellett volna hallgatnom, amikor regisztrációkor egy hang az súgta, hogy ne a vacak "vakablak" nicket vegyem föl, hanem regisztáljak bátran Buddha vagy Mindenható néven. Futottak még: Szentháromság, Atyaúristen, Jézus, Szent István, Szentkorona, Magyar Igazság, Szentlélek, Szűz Mária, Boldogasszony, Nagyboldogasszony és Magyarok Nagyasszonya. Ezt asszem elkúrtam. :) Bár ha onnan nézem, hogy lehettem volna Lyukas Koton, Elszalasztott Lehetőség, Hónaljmókus vagy Piszoár-tabletta is, a vakablak annyira nem is tűnik rossz választásnak.
szegfuszeg | 2009. május 10. | 22:26:11
Walden: a jogrendszer nem a kormanyzo partot szolgalja, sajnalom, ha eddig nem vetted eszre...
mszp=rombolas
feltunt, hogy az ellenzek es az ellenfel kozott milyen orult nagy kulonbseg van? te szerencsetlen: a masik oldalon is magyarok vannak, miert akaranak mar kiszurni a magyar emberekkel? hogy rosszul politizalnak, kovetnek el hibat, ez hiheto, de te szegyene a foldnek vedd eszre, hogy mindenki magyar es legfeljebb maskepp gondolkodik a jovorol, politikarol, vallasrol, eletrol, de hatarozottan NEM ELLENFEL! ellenfelle a fidesz part vezetoje tette a partokat, embereket, ezert felelossegre kell vonni es hatart kell szabni (tobbek kozott) annak is, meddig mehet el partpolitikai celbol egy politikus!
NETEGEZZ | 2009. május 10. | 22:18:28
ejnye ejnye!
Ezt írja:
„Sajnos meg kell barátkozni a gondolattal, hogy ti egy balkáni csürhe vagytok. Az ország lakosságának min. 85 százaléka az.”
Minősíthetetlenek sorai, de ennek ellenére megkérdezem: kikből áll a fennmaradó 15 %?
Khanna | 2009. május 10. | 22:14:53
Ugyanazt leirtam amit vakablak. Engem kimoderáltak, őt nem. Na akkor ebból mi is követlezik ???
NETEGEZZ | 2009. május 10. | 22:08:24
T. vakablak!
Aki a vakablakon át nézi a világot, az nem lát semmit.
vakablak | 2009. május 10. | 22:03:27
Semmi pártos szöveg nincs ebben, és pisztolyra sincs szükség. Magukat konzervatívnak vélő polgártársaim rendre vágynak, s én e vágyukat teljesen megértem, sőt, osztom is. E helyütt - a nolon - jelenleg nincs rend, dacára az Általános felhasználási feltételek egyértelmű szabályrendszerének. Ha azt elolvassátok (http://nol.hu/joginyilatkozat), láthatjátok, hogy abban semmilyen pártosság vagy politikai elfogultság nincs. Én csak azt szeretném, hogy a moderátorok végre tartassák be a nol saját lefektetett közösségi szabályait, azaz legyen végre rend. Ugyanakkor azt látom, hogy e szabályok notórius megszegői rendre a szélsőjobboldali csürhe, ezért hát értelemszerűen velük példálózom. A bajkeverőket ki kell tiltani, s e szempontból közömbös, hogy milyen nézeteket vallanak.
ejnye ejnye | 2009. május 10. | 22:00:57
- komment törölve -
NETEGEZZ | 2009. május 10. | 22:00:51
MEGISMÉTLEM!!!
T. NOL!
Önöknek nem kell egy a Die Zeit-ben megjelent cikket szemlézni ahhoz, hogy megismerjem Tamás Gáspár Miklós, Lengyel László, Vásárhelyi Mária, Esterházy Péter és Nádas Péter, - sajnos erősen elfogult - véleményét a magyarországi társadalmi helyzetről. Ezt már számtalanszor olvashattam, az Önök oldalain is.
Úgy gondolom, hogy a Magyarországon élő felnőtt emberek nem a Die Zeit-ből kívánnak tájékozódni arról, hogy mi történik hazájukban. Különösen vonatkozik ez olyan írásokra, amelyekben nem németek véleményét olvashatják országukról, hanem hazai „megmondó-emberekét”.
A jelentősebb külföldi újságokban most már sorozatban megjelenő, a magyar társadalmat negatív színben feltüntető írások, a várható MSZP és SZDSZ választási vereségekre készítik fel a nyugati közvéleményt. Tekintettel arra, hogy a választás eredménye a lakosság többségének véleményét tükrözi, ezért az MSZP és az SZDSZ elemi érdeke, hogy ne csak a majdani győztes pártot, hanem a magyar választópolgárt is, jó előre lejárassa.
barany | 2009. május 10. | 21:51:00
- komment törölve -
Azabaj | 2009. május 10. | 21:47:38
Vakablak! Kilóg a pisztolod!
vakablak | 2009. május 10. | 21:41:44
A közösségi szerkesztőnek (aka mod): ne bátortalanodj el.
Akinek törlöd a hozzászólását, az persze általában mind elég zabos emiatt, a falkában járó szélsőjobbos csürhe meg jobbára csak az erőszak nyelvét ismeri minden konfliktusban, ezért gyaláznak és fenyegetnek. Én a helyedben minden fenyegető azonosítóját egyetlen szó nélkül törölném az összes korábbi hozzászólásával együtt (ez legalább ügyesen van megírva a nol motorjában), na az okoz csak egy tompa morajlást az érintett koponyájában. Ha pl. törölnéd végre Franz Ferdinandot a mintegy ezer szélsőséges hozzászólásával, Békéscsabától Sopronig az egész országban hallanánk fejhangú sikítását, hogy elveszett az a sok szép nemzeties tahóság. Az ilyen csávók rendszerint úgy megsértődnek, hogy a többségük soha többé vissza sem jön újra regisztrálni és tovább trolloskodni. Aki meg mégis, az többnyire nagyon óvatos duhajjá válik, nehogy még egyszer előforduljon vele a totális törlés. Szóval csak bátran, elkanászodott itt egy pár alak nagyon, de az összes kommentjük törlésétől retteg mind. :) Ha én a helyedben volnék (mint ahogy sajnos nem vagyok, pedig tudnék rendet vágni :)), az első törlésnél küldeném az első figyelmeztetést, a másodiknál az utolsót, a harmadik kihágásnál megszüntetném az azonosítót az összes kommenttel, és erről a tényről egy rövid megjegyzésben hírt is adnék, hogy mindenki más meg tanuljon az esetből.
Realista44 | 2009. május 10. | 21:37:24
- komment törölve -
Huba | 2009. május 10. | 21:31:19
Köszi, vakablak. Már kezdtem rosszra gondolni...
vakablak | 2009. május 10. | 21:27:42
Huba | 2009. május 10. | 21:19:02
"Hali, szerki/modi! Az első kommentek hová lettek??"
A meglehetősen romos állapotban lévő nol software-motor szemlátomást olyanra sikerült, hogy mindig csak a legutolsó kb. 130 komment látható, és nincs olyan link sem, hogy "szeretném látni az összes kommentet". Szerintem a többi is megvan, csak nem lehet látni őket.
vakablak | 2009. május 10. | 21:25:53
VLaci:
"Tárgyas Tárgyatlan
egyem egyek
egyed egyél
egyen egyék"
Hmmmm, lehet, hogy ez így van az Értelmező Kéziszótárban (most épp nincs kéznél), de a köznapi nyelvben ezt így már senki sem használja. Egyébiránt nézzük csak ezt a példát: "Éljen és virágozzék a Fidesz és a Jobbik örök és megbonthatatlan barátsága és testvérisége!"
Itt egyértelműen alanyi (tárgyatlan) ragozást kell használjunk, mégis azt mondjuk, hogy "éljen", és nem azt, hogy "éljék", ami a fenti táblázat szerint helyes kellene, hogy legyen. Az viszont az simán elmenne, hogy "éljen és virágozzon...", pedig ez formailag a tárgyas ragozás felszólító módú ragja, dacára az alanyi ragozásnak. Mert toporogjék még csak-csak van, de "éljék a ... testvériség", olyan biztosan nincs. :) Egyszóval szerintem a nyelv úgy fejlődött, hogy az 1.sz 3 személyű alanyi ragozású felszólító módban gond nélkül használható a tárgyas -n rag, és kivételes esetekben (archaizálva) használjuk csak az -ék-es változatot.
De tudom, mindez smafu ahhoz képest, hogy Szili vesztett. :) Tekintettel eredendő ellenszenvemnek Szilivel szemben ezt nem is bánom nagyon, nála valószínűleg bárki csak jobb lenne.
Huba | 2009. május 10. | 21:19:02
Hali, szerki/modi! Az első kommentek hová lettek??
csiki21 | 2009. május 10. | 21:06:04
Mérem az időt modi!
csiki21 | 2009. május 10. | 21:05:44
Árpád-sávos zászló-1800Ft
Kurucinfó működtetése-300.000Ft/hó
Orbánozós cikkek külföldi megjelentetése-30.000Euro
Rettegő nyuggerek szavazatai-MEGFIZETHETETLEN
kipcsak | 2009. május 10. | 21:05:06
Tapasztalat!
Koran orulsz, mert Pecs nem Europa csak egy varos a nagy kontinennsen. Olvasd el, mi a velemeny rolunk ( ROLATOK ) a kulturalt nyugaton, azutan lengesd a zaszlot. Amuugy teljesen mindegy, ugysem erted...... Keves a tapasztalatod.
Quintus Allard | 2009. május 10. | 21:04:03
kicsit off
Tegnap este baráti társaságban beszélgettünk az élet dolgairól, köztük kis hazánk áldatlan állapotairól. Szóba került a demokrácia is. Többen ostorozták, jó néhányan védték, de konszenzusra nem jutottunk. Egy gondolatfoszlány viszont azóta is kísért:
Mi a demokrácia?
Az, ahol 10 analfabétának van igaza, 9 Nobel-díjassal szemben...
barany | 2009. május 10. | 21:03:21
Szili egyetlen szavazókörben sem nyert!
barany | 2009. május 10. | 21:00:53
"Valami VLaci írja:
Valami "barany" vagy melyik nick írta: "Ilyen szó, hogy "toporogjék" a magyarban nem létezik."
Ha valaki nem tud magyarul, miért akar dönteni a magyar szavak kérdésében. "Toporog" Magyar Értelmező Kéziszótár. "-jék" egyes szám harmadik személy, felszólító mód tárgyatlan (újabban határozatlannak is mondják) ragozás. Gyangébbek kedvéért:
Tárgyas Tárgyatlan
egyem egyek
egyed egyél
egyen egyék"
Nem találom a felsorolásban a "toporogjék"-ot. Lehet, hogy valamikor, nagyon régen használtak így a szót. Arany és Petőfi óta biztos, hogy
nem. Minimális nyelvérzéket is zavar. Főleg felszólító módban. Kérdő formában talán igen. De valóban nem ez a lényeg most, hanem Pécs.
Walden | 2009. május 10. | 20:57:55
csiki21 | 2009. május 10. | 20:24:06
Nemhogy ctrl+c, de eleve notepadben írom a hozzászólásaimat, mert ez a könyörtelen autorefresh úgyis hazavágná egyébként.
Mellesleg nem írtam én semmi olyat, ami okot adna a törlésre. Ugye, kedves moderátor? ;-)
VLaci | 2009. május 10. | 20:46:16
Ja! Te azt hitted az MSZP-t támogatom? Hahaha! Hát legfeljebb annyiban, hogy talán velük elkerülhető egy esetleges állami nácizmus. Egyébként sok különbséget nem látok.
VLaci | 2009. május 10. | 20:43:02
A dolog úgy áll, hogy normális párt jelenleg nincs a választékban. Aki meg elmegy szavazni, hát valakire csak leadja a voksát. Ez az úgynevezett "demokrácia" (leánykori nevén: szemét kapitalizmus) diszkrét bája.
Tapasztalt | 2009. május 10. | 20:40:54
(újabban) VLaci: most mit csináljunk ha Pécsett az emebrek passzivak?
De miért nem szavazott az a kevész Szilire?
Figyelj, végy magadhoz papírt, ceruzát és jegyezd fel, hogy lebögtettek!
VLaci | 2009. május 10. | 20:37:02
Tapasztalt! Mitől vagy annyira odáig. Még a választók negyede sem voksolt a Fideszre. Vagy nektek mindegy, csak hatalmon legyetek?
VLaci | 2009. május 10. | 20:34:50
Ja! El ne felejtsem! A "toporogjék" tehát nem "régies" tulajdonképpen, hanem választékos, hiszen a tárgyatlan "toporog" igét pongyolaság tárgyasan ragozni. Sajnos a pongyolaság manapság oly' szokásos, hogy ebben az értelemben tényleg régies, ami választékos.
Tapasztalt | 2009. május 10. | 20:31:20
VLacikám, VLacikám!
De kit érdekel ez a diadal pillanatában!
Pécs a FIDESZ-é!
Éljen a FIDESZ!
VLaci | 2009. május 10. | 20:29:26
Valami "barany" vagy melyik nick írta: "Ilyen szó, hogy "toporogjék" a magyarban nem létezik."
Ha valaki nem tud magyarul, miért akar dönteni a magyar szavak kérdésében. "Toporog" Magyar Értelmező Kéziszótár. "-jék" egyes szám harmadik személy, felszólító mód tárgyatlan (újabban határozatlannak is mondják) ragozás. Gyangébbek kedvéért:
Tárgyas Tárgyatlan
egyem egyek
egyed egyél
egyen egyék
Nem tudom az oszlopokra formázás megmarad-e, de remélem. Rendszeresen megfigyelhető, hogy minél "nemzetibb" valaki, annál gyengébb magyar nyelvtanból (meg minden más tantárgyból is).
Tapasztalt | 2009. május 10. | 20:25:58
Nme, csiki21, a moderátor, a pécsi FIDESZ diadal hallatára falfehér arccal fekszik a padlón, most nem törölget :)))
csiki21 | 2009. május 10. | 20:24:06
Walden,mindjárt törölni fogják a kommentedet,nem illeszkedik a kommentelők álláspontjához!ctrl+c!
Walden | 2009. május 10. | 20:19:01
Ha ez a Die Zeit cikkének lényege, és a Népszabadság pontosan kivonatolta azt, akkor valami nagyon, de nagyon hiányzik belőle. Ez az egyoldalú helyzetkép ugyanis egyáltalán nem új, egyebek mellett például Vásárhelyi Máriától évek óta pontosan ismerjük a többé-kevésbé ezekkel megegyező vádakat. Hogy tudniillik Magyarországon terjedőben a fasizmus, a fidesz és konkrétan Orbán Viktor nemhogy elhatárolódna a fasisztáktól, de össze is kacsint velük, nincs egységes fellépés az ordas eszmék ellen, a "nép" meg nem átall éljenezni is, ha meglát egy magyar gárdistát etcetera.
Ez mind annyira kerek és sima, hogy könny szökik a szemembe e mértani tökéletesség láttán. Csak jóval később kezdem magam kényelmetlenül érezni: na jó, jó, de miért van ez így? Hol vannak (vannak?) ilyenkor a törvények? Hol a rendőrség? Hol a kormányszervek? Miért masírozhat két szakasz náci hülyegyerek minden évben a Várban? Lehet Orbán Viktort fasisztázni, nem egy szövetségese (legújabban Bíró Zoltán) bizony rá is szolgál erre, de valóban ez az oka a nácik grasszálásának? Nem az, hogy pl. a jelenlegi hatalom néhány óriásplakáton kívül semmit nem tesz sem az előítéletek ellen, sem az előítéleteket alátámasztó tettek ellen? Hogy egy fél ország érzi úgy, hogy ki van szolgáltatva a bűnözőknek, és senki nem segít rajtuk? Hogy ennek az országnak nincs jövőképe, olyan, amelybe nem fér bele a szélsőségesek akár kimondott, akár kimondatlan támogatása? Elolvasva a cikket és az alábbi kommenteket sehol nem látom a kormány felelősségét firtató észrevételeket vagy akár csak az erre vonatkozó kérdéseket. Hát a hét éve regnáló kormányt ezért sem terheli felelősség? Csak a patás ördögöt, a Zorbánt? Nem aránytévesztés ez?
Magyarországnak a jelek szerint rossz a híre. A helyzet valóban nem rózsás. De vajon az ilyen és ehhez hasonló cikkek kibontják az igazság minden ágát? Vajon az újságíró megfelelően tájékozódik itthon? Vagy csak bedől a súgóknak? Például azt az elképesztő személyeskedő megjegyzést, hogy "Morvai Krisztina - aki azt követően szítja az antiszemitizmust, hogy a szociálliberális kormány 2004-ben nem jelölte újra az ENSZ női jogokkal foglalkozó bizottságában" leírta volna a szerző, ha veszi a fáradságot, és körbenéz az országban?
Én nem tudom, kérdezem.
barany | 2009. május 10. | 20:16:17
- komment törölve -
Tapasztalt | 2009. május 10. | 20:11:09
- komment törölve -
csiki21 | 2009. május 10. | 20:09:40
- komment törölve -
Tapasztalt | 2009. május 10. | 20:08:55
Tényleg, igazad van Barany:
http://www.mno.hu/portal/635488
Páva Zsolt megnyerte a pécsi polgármester-választást
Hiba kampányoltak vasárnap is Szili mellett – Ekkora vereségre nem számítottak a szocialisták
2009. május 10. 19:28
Bontom, a pezsgöt!!!
Gratulálok FIDESZ!!!
Tapasztalt | 2009. május 10. | 20:07:31
Nmeistudom: nem áll össze a kép. Barany helyesírása, az enyémmel ellentétben kitünö.
A te modorod/stílusod viszont hézegmentessen illeszkedik a Vakablakéval.
barany | 2009. május 10. | 20:06:39
Sorry, off topic, de fontos. Előzetes eredmény Pécsről, 85 %-os feldolgozottság mellett, kerekítve:
Páva Zsolt: 30 000 szavazat
Szili Katalin: 16 000 szavazat
Tapasztalt | 2009. május 10. | 20:05:58
No de most,komolyra fordítva a szót, ugyanebböl a lapból (Die Zeit) egy idézet:
http://www.zeit.de/online/2009/10/williamson-holocaust-eu-kommentar
"Im besten Fall führt die Diskussion zu einem neuen gemeinsamen europäischen Grundverständnis dessen, wie wir zusammenleben wollen. Das ist bitter nötig: In Großbritannien stärkt die Wirtschaftskrise die extremen Nationalisten; in Ungarn machen Rassisten regelrecht Jagd auf Roma, Ähnliches geschieht in Tschechien; in Dresden marschierten Neonazis zum "Trauermarsch" auf; in Nordfrankreich schändeten Rechtsextreme muslimische Gräber. In vielen europäischen Ländern gewinnen rechtsradikale Parteien und politische Bewegungen an Stärke."
Amint azt némettel nem bírók is láthatják, több európai országot is kritizálnak, szélsöjobboldali tendenciák miatt. Hogy ez most megfelel-e a valóságnak, vagy sem más lapra tartozik, de igy azért árnyaltabb a kép, nemdebár?
nemistudom | 2009. május 10. | 20:04:18
barany | 2009. május 10. | 19:23:33
Isten Báránya, beletalál a közepébe. Nem maga Tapasztalt? Mindketten kitűnően elemzik hibáimat ( amiért külön köszönetet mondok ).
Talán látta a szinielőadást is, vagy csak stílusom renyhesége legyintette meg magvas magyarságát?
Tapasztalt | 2009. május 10. | 20:00:17
Vakikám, nincs ebben semmi insider, ha erre gondolsz :)
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:58:29
Az tetszene, ha rám lehetne húzni, hogy tisztelem, mi?
Mondom, nem én választottam hatalomra egy Gyurcsányt...
Ez a "tapi", ez nyilván árok betemetö motiváltságú, nem?
Dolfinak nagy volt az idézettége, az ilyeneknél mint nálad ez elég. :)
vakablak | 2009. május 10. | 19:55:51
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:50:46
"A moderátor és a Vakablak begazoltak!"
Ezt nem értem, de az eddigi hozzászólásaid alapján úgy sejtem, ez egy olyan vicc lehet, amin csak speciális, húsz éves távolléten edződött nemzeti humor birtokában lehet igazán jóízűen kacagni. Ne is fáradj a magyarázattal.
bourke | 2009. május 10. | 19:52:38
Gondolom, tiszteled is a Dolfit. Azt illene tudnod vioszont, hogy milyen elvek alapján nevezi meg a Time az Év Emberét. Akkor már nem lennél annyira büszke rá, tapi.
bourke | 2009. május 10. | 19:51:08
OK. Most már tudom hol a határ :)
Welcome back, moderator! Hiányoztál.
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:50:46
A kutya fülét! A moderátor és a Vakablak begazoltak!
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:49:40
Egyébként Adolf Hitler is volt az év embere is, a "Time" magazinban és könyvet is írt..:)))
vakablak | 2009. május 10. | 19:48:10
Tapasztalt: "Érted is a keresö erdeményét, vagy csak a sorokat számolod?"
Nem, nem értem, csak sormintának használom. Tök buggyant vagyok, szerencsére itt vagy te nekem idolnak.
vakablak | 2009. május 10. | 19:45:27
Ja és barany, amikor az állítások-érvek helyett a személyt támadjuk, azt "ad hominem" érvelésnek nevezzük, és jobb helyeken az ilyet kiröhögik. Kivéve persze a jobb- és szélsőjobb berkeiben (ami ugyanaz egyébként), ott ugyanis rendszerint az a fő kérdés, hogy kit hogy lehet diszkreditálni, kicsoda volt a papája (kivétel ha a saját kutyánk kölyke, lásd drága kedves Pokorni úrelvtárs). Tessék olvasgatni a felemlegetett angol wikipediát:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:44:47
- komment törölve -
csatár | 2009. május 10. | 19:44:42
Az igazság néha fáj, ugye, "moderátor"!
Remélem, már nem sokáig maradhatsz a helyeden!
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:42:05
- komment törölve -
vakablak | 2009. május 10. | 19:41:03
barany | 2009. május 10. | 19:25:50
"Christian Schmidt-Häuer nevű ember sem a német, sem az angol nyelvű Wikipédiában nem található."
Ha szeretnéd, nyitok neki egy szócikket mind a két általad hiányolt helyen. Jó lesz így?
"Jelentős újságíró vagy egyáltalán, ismert ember nem lehet az illető."
Nem ismert újságíró, egy komplett hülye. Írt ugyan egy rakat könyvet Oroszországról (konkrétan Gorbacsovról meg az átalakulásról), legalább egy Dubcekről is, és a google nálam 4120 találatot ír a nevére, a Die ZEIT-ba 124 cikket írt 1999-től napjainkig, de ezt neked biztos nem annyira könnyű megtalálnod mint nekem, mert nincs google-előfizetésed, így keresni sem lehet egyszerű.
- http://www.google.de/search?hl=en&q=%22Christian+Schmidt-H%C3%A4uer+&btn...
- http://www.zeit.de/autoren/S/Christian_Schmidt-Haeuer/index.xml
- http://www.amazon.de/B%C3%BCcher/s?ie=UTF8&rh=n%3A186606%2Cp_27%3AChrist...
csiki21 | 2009. május 10. | 19:40:32
- komment törölve -
csiki21 | 2009. május 10. | 19:35:18
Drágajó Cenzor Úr/Hölgy?
Magyarázza már el nekem legyen szíves, mi volt a probléma a hozzászólásommal!Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
bourke | 2009. május 10. | 19:35:01
- komment törölve -
bourke | 2009. május 10. | 19:33:03
Megsúgom, tapikám, én is külhonban éltem évtizedeken át. Szóval, ne hencegj itt, mert csak kiröhögünk.
vakablak | 2009. május 10. | 19:31:06
barany: "Ilyen szó, hogy "toporogjék" a magyarban nem létezik."
Na! Ez az -ék végződés a felszólító mód egyes szám harmadik személyű (ill. magázódó) felszólító módjának régies alakja. Úgy is mondták, hogy "ne csodálkozzék" meg "virágozzék", ma meg inkább úgy mondjuk, "ne csodálkozzon" meg "virágozzon". Teljesen érthető és elfogadható a "toporogjék" is, ha nem is szokványos.
bourke | 2009. május 10. | 19:30:53
Ez is jó. Ha nincs a wikiben valaki, akkor valószinüleg nem is létezik. Semmiesetre sem figyelemreméltó egyéniség, és magasról ejtünk arra amit cikkében megfogalmaz. Kit érdkel a téma amikor cseszegethetjük az embert, ami sokkal könnyebb könnyüsúlyú báránykák számára.
Él és virul a pesti kabaré :)
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:30:33
Bourke: azért vagyok tapsztalt, mert nem egy olyan országban élek, ahol egy Gyurcsán Ferenc akár tíz percig is lehetett miniszterelnök!
nolferenc | 2009. május 10. | 19:30:23
Ditti | 2009. május 10. | 18:57:41
tudod, ilyen konkrétumra gondoltam: külföldi lapban írt vélemény, melyet gyf mondott, és konkrétummal kellett volna megerősítenie. nem tudta
http://www.youtube.com/watch?v=yAwgB_GcuB4
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:29:23
Barany: ugyan, a Nemistudom azért veszi célba a vélt/valós nyelvi problémákat, mert ez segít neki abban, hogy a számára nagyon is kénylemetlen tartalom mellett eltudjon siklani!
bourke | 2009. május 10. | 19:26:52
Ez a Tapasztalt, miben tapasztalt?
Megjelent a moderátor, felébredt téli csipkerózsika álmából? Mi lesz ebböl? Visszamegy a söpredék a MNO-ra?
barany | 2009. május 10. | 19:25:50
Christian Schmidt-Häuer nevű ember sem a német, sem az angol nyelvű Wikipédiában nem található. Jelentős újságíró vagy egyáltalán, ismert ember nem lehet az illető. Még az is lehet, hogy csak a nevét adta valakinek az írásához.
barany | 2009. május 10. | 19:23:33
"nemistudom | 2009. május 10. | 18:40:08
Tapasztalt | 2009. május 10. | 18:32:57
Ige-igen kedves és szeriőz, Németországban élő, de magyar szívű ( piros-fehéret ver az a szív!) barátunk!
Vegye kezébe a Die Zeitet, amely ott hever nagyméretű családi házuk olvasószobájában ( mintaként a Katona A hős és a csokoládékatona előadásában látható könyvtárszobát tessenek elképzelni ), s vegye kezébe és szeriőzen olvassa el.
Mint azt az Ön szellemi társai egyikének már elmondtam, szellemi-kulturális hiányaik orvoslása nem tartozik feladataim közé.
Mások véleményét pedig itt csak idéztem, ha felfogta ki és mit írt. Ha nem, hát nem. Toporogjék még egy kicsit maga körül, mint a fosó galamb."
Ilyen szó, hogy "toporogjék" a magyarban nem létezik. Magyar ember ilyen szót nem ír le. Fenti idézetet olyan erőszakos, műveletlen ember írta, aki másokat folyamatosan lekezel és kioktat, ahelyett, hogy szorgalmasan és szerényen képezné magát.
Ditti | 2009. május 10. | 19:23:10
Mszp=rombolás | 2009. május 10. | 19:09:11
Tény, hogy az MSZP-s slepp zseniálisan játsza ki milliók, százezrek fájadalmát, "
Tény, hogy a FIDESZ-es slepp zseniálisan játssza ki milliók, százezrek fájdalmát, a szélsőjobbal karöltve!!
Tény, hogy a szélsőségesek és maga orbán vezér is teljes sikerrel alkalmazza a hitleri propagandát: miszerint gyűlöletet kell kreálni az ellenféllel szemben, az mozgósít igazán.
Tény, hogy mást sem hallunk Orbántól 2006 óta, mint a puskaporos szagú levegőt....
vakablak | 2009. május 10. | 19:14:44
nemistudom | 2009. május 10. | 19:06:49
"Helló Vakablak, na most lebuktam. Kiderült, hogy Ön vagyok. A fene."
Helló nemistudom :). Nekem a legnagyobb kommentelő magyar megdöbbentő leleplezése a humor forrásán túl megtisztelő is, örömmel szoktam olvasni az Ön hozzászólásait. No akkor vergődjünk csak tovább, vigyorra vigyor. :)
nolferenc | 2009. május 10. | 19:13:44
nemistudom | 2009. május 10. | 19:02:33
akkor megkérdezném, mit is akart mondani azzal, hogy a “Harmadik Birodalom visszavág" vagy "Semmi sem igaz a holokausztból"? mi köze van ennek a fideszhez?
a válaszának további része számomra kiértékelhetetlen: ki beszélt magyarságról, álságos disznókról? Ön konkrét kapcsolatokra hivatkozott, mire megkérdeztem, ez másnál nem probléma?
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:12:54
Természetes hogy az egész provokáció!!
Az egßesz Magyar Gárda ügy, az a nevetséges Kuruc.Info.
Ha valami fontosabb dolog történik, aminek politikai tétje van, akkor egyböl kibújik a szög a zsákból.
Ott volt pl. a múltkor az egészségügyröl ill. a tandíjról tartott népszavazás. Sürgösen megnéztem a Kuruc.infot, mert tudtam, ha provok´ció, akkor most elárulják magukat: és lám! A cimoldalukon egy akasztófa, alatta meg egy szöveg, amineke alényege valami ilyesmi volt, hogy "kinek kell most félni.." és >>gyengébbek kedvéért<< még belemosták Weimart is, "ahol szintén igy történt...".
Nevetséges provokáció, a Kuruc.info nál azzal a kiegészítö funkcióval, hogy bújtatott módon, a magukhoz csalt publikumot megpróbálják manipulálni. Elöször fröcsögnek, aztán, amikor eljön az igazság órája, akkor elhessegetik az embereket mondjuk egy népszavazástól, mert ugye, "a weimar-i köztársaságban is így kezdödött"
Quintus Allard | 2009. május 10. | 19:11:32
neomagyar?! LOL! :D
Ezen besírtam.
A NOL-on hihetetlen új nyelvújító kifejezéseket, jelzőket lehet olvasni. Micsoda mélységekbe taszíttatunk...
nolferenc | 2009. május 10. | 19:11:24
nemistudom | 2009. május 10. | 19:02:33
akkor megkérdezném, mit is akart mondani azzal, hogy a “Harmadik Birodalom visszavág" vagy "Semmi sem igaz a holokausztból"? mi köze van ennek a fideszhez?
a válaszának további része számomra kiértékelhetetlen: ki beszélt magyarságról, álságos disznókról? Ön konkrét kapcsolatokra hivatkozott, mire megkérdeztem, ez másnál nem probléma?
vakablak | 2009. május 10. | 19:11:23
A nickembe, drága Tapasztalt, vérhülyeség-indikátor van gyárilag beépítve, és a műszer mutatója mindig akkor leng ki, amikor valakinek annyira elfogytak az érvei, hogy már csak a nickemen tud rugózni. Pl. most is kilengett, az iménti hozzászólásod olvasásakor. Mert ugye regisztrálhattam volna Vitéz nagybányai Horthy Miklós, vagy Mahatma Gandhi vagy még találóbban, Mindenható néven, és ha hinni lehet okoskodásodnak, akkor ez most döntően befolyásolná, hogy mennyire van igazam, ugye?
Mellesleg nekem eléggé mindegy, hogy mennyire tudsz magyarul. Húsz év hosszú idő, hát istenem, megkopott a magyarság, láttunk már ilyet. Nem ez az érdekes, hanem a véleményed. Úgyhogy csak bátran, bár én veled vitatkozni nem fogok, mert értelmetlenül nem szeretem tölteni az időmet.
Mszp=rombolás | 2009. május 10. | 19:09:11
Tény, hogy az MSZP-s slepp zseniálisan játsza ki milliók, százezrek fájadalmát, és dobál vagy sugall számos ellenfelére rasszista, fasiszta jelzőket. Ezt Újhelyiék Erdélyben el is ismerték, miszerint gyűlöletet kell kreálni az ellenféllel szemben, az mozgósít igazán. Az országot eladósító és csődközelbe juttató mszp zseniálisan hülyíti meg az embereket. Ráadásul a zuschlagi, hunvaldi mszp-nek rengeteg pénze van, jóval több mint az ellenfeleinek. Köszönjük MSZP, jól megcsináltátok!
Modikám, törlést kérek!:)
Ditti | 2009. május 10. | 19:08:52
Kedves szegfűszeg!
"nem a cikk jaratja le az orszagot, a cikkek csak ravilagitanak egy-egy jelensegre "
Ezt próbálom én is megértetni, de hiába.... Jó magyar szokás szerint mindig mindenki , és mindig más hibás.........
nemistudom | 2009. május 10. | 19:06:49
Helló Vakablak, na most lebuktam. Kiderült, hogy Ön vagyok. A fene.
Tapasztalt, a nagy stiliszta rájött.
Ekkora nagy ember ez!
nemistudom | 2009. május 10. | 19:05:22
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:02:49
Nem, nem így. Kivéve a neomagyarokat, mint Ön, kedves német (?) földön élő barátunk.
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:04:54
Nmeistudom= Vakablak :)))
Így legyen ötösöm a lottón! Tudtam, hogy a saját tömegbázisodat adod! A Vakablak nickkel bedöltél, aztán jött ez a Nemistudom, de csak kitört a Vakablak.
Mind a kettö találó!
nolferenc | 2009. május 10. | 19:04:28
Ditti | 2009. május 10. | 18:57:41
szerintem sem szabadott volna megalakulniuk, de mint írtam, a megalakulásuk fel sem merült akkor, amikor ov volt a miniszterelnök.
a neten cask olyan cikkek vannak, amik nem tartalmaznak tényeket. erre tipikus példa a NOL többszöri megfogalmazása: “helyiek véleménye szerint”. ne haragudj, de ez számomra nem elég konkrét, és főleg nem bizonyíték
nemistudom | 2009. május 10. | 19:04:12
- komment törölve -
Tapasztalt | 2009. május 10. | 19:02:49
Nemistudom: "bepolgárosodott"-erről ennyit
és ezzel mi a baj? Nem így írják?
vakablak | 2009. május 10. | 19:02:49
nemistudom | 2009. május 10. | 18:51:34
Tapasztalt-ról szólva:
" "bepolgárosodott"-erről ennyit."
Muhaha' :D Tükörfordította a legnagyobb kommentező magyar a német "eingebürgert" szót. Nagyon szeriőz, igazán. :)
nemistudom | 2009. május 10. | 19:02:33
nolferenc | 2009. május 10. | 18:58:09
Említettem én ilyet? S Ön szerint mindent nyíltan kimondanak a politikusok, különösen Orbán úr, aki a szimbolikus politizálásban bízik?
A második mondata már vád, olyasmit mond, amit én megintcsak nem mondtam. Kérdeztem: bizonyítékként holttestek kellenek?
Az Ön episztolája önmagáért beszél. Bármit is mondanak Önnek, tényleg bármit, úgyis csak és ugyanaz jön ki mindig magából.
Önnön egyszerűsége, magyarsága, magyar igazsága és ennek nagyszerűsége. Aki pedig ennek ellentmond, az egy magyarellenes álságos disznó.
Jelen esetben én.
szegfuszeg | 2009. május 10. | 18:59:33
nyugat-europabol egyetlen orszagtol varhatnank szimpatiat, az nemetorszag, most epp azon dolgozik az orszag "jobbik" fele, hogy ezt is elveszitsuk
Tapasztalt | 2009. május 10. | 18:59:02
Nemistudom: azért írtam oda, hogy kezdetben... (am Anfang :)) )
nolferenc | 2009. május 10. | 18:58:09
nemistudom | 2009. május 10. | 18:07:25
be tudná linkelni ide azt, amikor ov kijelentette, hogy a “Harmadik Birodalom visszavág" vagy "Semmi sem igaz a holokausztból"?
az Ön felfogásában bárkit meg lehet vádolni bármivel, el lehet ítélni mindenféle következmény nélkül, hivatkozva arra, hogy “halottakat akar?”
az Önök gyf-e közvetlen kapcsolatban volt kádár jánossal, aki lássuk be, gyártott halottakat. ez olyan tény, melyet az Önök pártja sem tagad. ez most azt bizonyítja, hogy gyf tömeggyilkos? gyf feleségének nagyapja viszont 56 leverésével volt megbízva, akkoriban pedig párszor belelőttek a tömegbe. ezt sem tagadják a történészek. akkor most ki kin mit kérhet számon?
szerintem rá kellene térni a gazdaság rendbetételére, ez nagyon sok családot súlyosan érint, a Magyar gárda, a szélsőségesek (nincsenek sokan) legyen a rendőrség és a bíróság feladata. a törvényeket meg tudják szavazni, ehhez biztosított a parlamenti többség, amennyiben tényleg ez a cél
szegfuszeg | 2009. május 10. | 18:57:59
sajnos igaz es kulonben sem kell tojast tojni ahhoz, hogy megmondjuk, jo-e a rantotta...
autopia | 2009. május 10. | 18:57:53
Nekem az tunt fel, hogy a nemetek is összekevertek a csikos zaszlokat...
Valahogy az egesz szöveg olyan, mintha magyarbol forditottak volna - legalabbis a forrasok szintjen. Egy nemet nem igy gondolkodik es füzi a mondatokat.
Christian Schmidt-Häuer nevere pedig ra fogok keresni, mit irt korabban...
Ditti | 2009. május 10. | 18:57:41
A gárdáról konkrétan csak annyit, hogy meg sem lett volna szabad engedni, hogy megalakuljanak...:(
Ne várd tőlem, hogy linkeljek, kutakodj és egészen biztos vagyok abban, hogy találsz a neten olyan cikkeket, melyek konkrét választ adnak kérdéseidre.
Kádárt és a gárdát meg nem kéne összemosni... egy kalap alá venni....
Nme Horn Gyuláról és Kádár Jánosról szól a cikk, hanem a jelenlegi állapotokat elemzi, írja le, és tetszik, nem teszik sokaknak, sajnos pontos megfogalmazással, a teljesen nyilvánvaló igazság tárul elénk a cikkből!
Ezen állapot létrejöttében pedig a KE és a Fidesz szerepe és felelőssége vitathatatlan!
OK: nem bandázom az ellenzéket,ha ez megnyugtat.
Tapasztalt | 2009. május 10. | 18:57:30
- komment törölve -
nemistudom | 2009. május 10. | 18:54:26
"Ma a magyarok nagy része az I. világháborút követő mítoszok útvesztőjében tévelyeg" – hangoztatja Christian Schmidt-Häuer.
Hogy ez micsoda egy útálatos és elfogult alak! Biztos magyarul sem tud.
szegfuszeg | 2009. május 10. | 18:52:45
remelem nem akasztjak a hohert...:)
nemistudom | 2009. május 10. | 18:51:34
- komment törölve -
szegfuszeg | 2009. május 10. | 18:51:23
nem a cikk jaratja le az orszagot, a cikkek csak ravilagitanak egy-egy jelensegre az ujsagiro szemszogebol, de nem gondolom, hogy ezert ot kene felelossegre vonni, igen, mi, a magyar emberek tehetunk arrol, hogy ezeknek a jelensegeknek teret engedunk...
igen, emlexem, hogy azorban idejeben ez hatterbe szorult, mert butasag is lett volna uszitani a kutyat a sajat gazdaja ellen...
a moderator nagyon jo munkat vegez, szinte nem is kell vitatkoznom senkivel, minden antipatikus idiota velemenye eltunt:) koszonom!
nemistudom | 2009. május 10. | 18:46:13
Kedves moderátorok, hát mi rosszat írtam? megtisztelve érezném magam, ha szíveskednének válaszolni. Csak nem khanna hozzászólásához fűzött kis kérdésem zavarta az összképet?
Megismétlem, engedelmükkel, finomabb formában:
khanna: A kormány felelős az önmindennapi emésztésének végtermékeiért is, vagy ismer olyat netán, hgy személyes vagy egyéni felelősség?
Másfelől, furcsának találom, hogy Ön oly nyiltan fitogtatja vallását? származását ( majd eldönti ), s ezzel provokál, mint egy olyan szervezetnek a társadalom többsége által nem ismert tagja vagy alkalmazottja, amely a pesti műkereskedők utcájában egy utcányit foglal el egy nagyon ronda épületben, a Honvédelmi Minisztérium tőszomszédságában.
Tapasztalt | 2009. május 10. | 18:45:58
Egyébként ezen a "szeriöz" kifejezésen mit lovagol? Számtalan idegen szó bepolgárosodott a magyarba, talán ez is, nem? Vag ymásképp írják? Vagy mi baj van?
nolferenc | 2009. május 10. | 18:43:57
Ditti | 2009. május 10. | 18:09:29
kérlek konkrétan linkeld be azokat az eseteket, ahol a Magyar gárda valami törvénybe ütközőt tett, különös tekintettel azon eseményekre, amelyeken ov is megjelent! (megjegyzem, hogy nem helyeslem a létrejöttüket, szerintem a kérdéseket nem így kellene megoldani, kár, hogy a rendőrség nem teszi a dolgát)
gyf, szilvásy, lendvai, horn gyula: mikor határolódtak el kádár jánostól, aki 56 után 14 éveseket küldött recskre?
horn gyula hol határolódott el az ávótól, pedig az farkas vladimir szerint is egy törvénytelen szervezet volt?
ha Te az ellenfelet bandázod, az nem vezet objektív vitához
Február 5.
1526. február 5. A párizsi parlament az egyház kérésére ismét megtiltja a Biblia franciára fordítását. Akkoriban a „Szent Biblia”, „az Úr szava” az egész katolikus világban a latin nyelvű tiltott könyvek jegyzékén szerepelt, a modern nyelveken történő kiadását pedig még inkább tilalmazták abból a meggondolásból, hogy az egyház magának tarthassa fenn az isten szavainak interpretálásában érvényesülő monopóliumát. (Vö. 1816. június 13.; 1897. január 25.)
1971. február 5. Szovjetunióbeli száműzetésében meghal Rákosi alias Rosenfeld Mátyás, Magyarország egykori kommunista diktátora, a nevéhez fűződő korszak törvénytelenségeinek legfőbb felelőse.
2003. február 5. „Izrael megerősítése nagyon nagymértékben eset latba az iraki háború megindoklásában. Ez az érv egy része, amely nem meri kimondani a nevét, a Bush-kormány neokonzervatív klikkje és az amerikai zsidó közösség számos vezetője által csöndesen dédelgetett agyrém”, írja Joe Klein, a Time magazin neves zsidó kolumnistája a time.com honlapon. (Vö. 1991. február 15.; 1996. május 12.; 1998. március 24.; 2003. február 20.; 2003. április 9.)